Ik word door Brick of Raw Chocolate benaderd met de vraag, wij hebben een nieuwe folder nodig, kun jij deze vormgeven?
Wij gaan in gesprek over de aanpak en al meteen blijken er drie verschillende huisstijlen te circuleren die allemaal gebruikt worden. Ook over het doel van de brochure verschillen intern de meningen.
Het is duidelijk, na dit gesprek heeft iedereen huiswerk. Dat van mij begint bij het opmaken van één huisstijl op basis van alle losse elementen die nu op tafel liggen. Brick of Raw Chocolate gaat het doel van de brochure bepalen en de bijpassende teksten schrijven.
Mijn aanpak:
Voor dit project zijn we terug moeten gaan naar de basis. Waar sta je voor, wie wil je met je brochure bereiken en met welk doel? Dit soort vragen kunnen lastig en zelfs confronterend zijn. Echter in mijn ogen zijn ze essentieel om tot de kern te komen. Kiezen dat is in dit soort gevallen niet aan mij. Ik kan vragen stellen en richtingen aangeven. Het is Brick of Raw Chocolate die deze keuzes kan maken. Uiteindelijk heb ik niet alleen een brochure afgeleverd, maar ik heb mijn opdrachtgevers ook aan het denken gezet over het grotere plaatje.
Leuk weetje, pas bij in de afrondende fase van dit project ben ik benaderd om een chocolademeisje te worden.