2022 – heden
De opdracht:
Stichting Onterfd Goed is als enige organisatie in Nederland gespecialiseerd in het adviseren van musea en andere erfgoedbeheerders bij het opschonen van hun collecties en in het vervolgens herbestemmen van de af te stoten objecten.
Onterfd Goed heeft mij gevraagd om hun cadeaubon op te frissen. Met de basis van de bestaande kaart waren ze nog steeds zeer tevreden maar het mocht net iets meer van nu worden.
Mijn aanpak:
Ik ben begonnen met het in kaart brengen van alle losse elementen die betrekking hebben op de huisstijl. Hieruit is een ‘huidig’ huisstijlboek ontstaan, waaruit blijkt dat het geheel niet op elkaar aansluit.
Het ontwerp van de cadeaubon is afgerond en dit proces heeft ons doen besluiten om de huisstijl verder te ontwikkelen door het een nieuwe jasje te geven. Het Delfts blauw moet behouden worden en blauw tonen blijven de enige kleuren in het kleurpalet.
Door interne veranderingen is de social media van Onterfd Goed tot stilstand gekomen. Vanaf januari 2023 hebben Oode Amsterdam en ik de uitingen op de Social Media onder onze hoede genomen. Op het moment dat dit weer loopt, zal de volgende stap zijn dat de huisstijl onder handen wordt genomen.